niedziela, 3 marca 2013

Kąpiel z rumiankiem...


Witam,
dziś zdecydowałam się przedstawić Wam swoje sprawozdanie z mojego nowego eksperymentu z ziołami, tzn. kąpieli z rumiankiem. Dla  mnie jest to nowe doświadczenie, gdyż zwykle piłam moje ziółka na włosy, czyli pokrzywę i skrzyp polny. 
Rumianek pospolityMatricaria chamomilla L. ) jest ziołem, bardzo znanym ze swoich właściwości dezynfekujących, łagodzących oraz rozjaśniających. Olejek z rumianku ma swoje zastosowanie w kosmetyce i medycynie. Stosuje się go w chorobach jelit i żołądka, w leczeniu oparzeń skóry i wszelkiego typu zmianom skórnym. 
Herbatkę z rumianku podaje się często małym dzieciom, gdy  mają problemy z trawieniem bądź zaparciami.

znalezione na Google


Kąpiel w rumianku  przyrządziłam sobie z tzw. rumianku w torebkach :) Poza tym, akurat był w promocji w moim ulubionym sklepie :) za niecałe 2,5 zł.

Sposób przyrządzenia kąpieli: 1 torebkę rumianku zalałam 1 dużą szklanką wrzątku (raczej kubkiem). Po 15 minutach napar ze szklanki przelałam do przygotowanej ciepłej wody w wannie. Wymieszałam wodę z naparem. Dodałam kilka kropel olejku rycynowego. 

Cieszyłam się kąpielą przez jakieś 15 minut. Było warto :) To naprawdę relaksująca kąpiel. Czułam, że moja skóra jest bardziej gładka i mięciutka :) Poza tym, z innych portali o ziołolecznictwie wyczytałam, że łagodzi bóle menstruacyjne. Naprawdę polecam spróbować:) Piszcie komentarze:)

znalezione na Google

Pozdrawiam ciepło,
Maleńka:)

Piszcie na email: wichrowisko@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz