poniedziałek, 4 marca 2013

Kulinarnie...

czyli przepis na pomidorowo- brokułową sałatkę :)

Cześć,

od kiedy tylko zamieszkałam w moim nowym mieszkanku, zaczęłam eksperymenty kuchenne. Zakochałam się w kuchni chińskiej, indyjskiej i włoskiej (oczywiście kuchnia polska, też jest super). Jednakże nic tak na mnie nie działa jak przyprawy tj. cynamon, kardamon, tymianek, oregano czy też czosnek. Tym razem przedstawię Wam moją ostatnio ulubioną sałatką, idealną na jeszcze zimowe klimaty:) Zawiera przede wszystkim wysoko witaminowe warzywa, a także mój ukochany czosnek. Sałatka jest dosyć sycąca. Polecam, ją na przyjęcia, jako doskonały dodatek do wędlin i oczywiście dla małych łakomczuszków:)
Może być dobrym akcentem dla wielkanocnego stołu:) 




Powyżej zdjęcie mojej sałatki:)


Składniki:

  • 6 - 7 jajek
  • 3 średnie pomidory
  • jeden średni brokuł
  • ok. 2 - 3 ząbki czosnku
  • 2 lub 3 łyżki majonezu
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • przyprawy: sól, pieprz
  • do przybrania: pół pomidora, ogórek konserwowy lub kiszony  
Sposób przyrządzenia:

1. Wszystkie warzywa myjemy. Brokuł dzielimy na różyczki i wrzucamy do wrzącej osolonej wody na ok 8 minut. Następnie jajka gotujemy w osolonej wodzie ok. 10 minut. Gdy brokuł się ugotuje i będzie miękki, odcedzamy go na sitku i zostawiamy do ostygnięcia. Pomidory myjemy i kroimy w ćwiartki.
2. Gdy brokuł ostygnie układamy równomiernie go na dnie pojemnika szklanego, a następnie układamy pokrojone cząstki pomidora. Na sam koniec układamy obrane i pokrojone w ćwiartki jajka.
3. Wykonujemy sos: jogurt z majonezem mieszamy razem. Dodajemy posiekany drobno czosnek. Dodajemy do smaku pieprz i sól. Wszystkie składniki dobrze mieszamy.Polewamy wykonanym sosem całą naszą sałatkę. Gotowe!

Smacznego! :)

ps. oczywiście sałatkę można zostawić na noc lub na kilka godzin w lodówce, wtedy wszystkie składniki nabiorą aromatu sosu:)

Pozdrawiam,
Maleńka:)
piszcie na : wichrowisko@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz