środa, 13 marca 2013

MÓJ HIT DNIA...


Sałatka z kurczakiem i z prażonym słonecznikiem


Witam,

dziś pragnę się z Wami podzielić moim dzisiejszym obiadkiem:), a raczej przepisem na niego:) Bardzo smaczny posiłek, który jest źródłem białka, błonnika i węglowodanów. I najważniejsze... mojego chłopakowi bardzo smakowało.

Idealne na gorąco:)








Składniki:

- 300 g makaronu pełnoziarnistego drobnego (muszelki lub wstążki)
- 4 - 5 łyżek oliwy z oliwek
- jeden pojedynczy duży filet z kurczaka lub jeden mały podwójny
- pomidory suszone w oleju
- ok. 120 g ziaren słonecznika
- przyprawa włoska (np. z Kamisa)
- czosnek granulowany
- sól, pieprz
- papryka słodka i ostra
- ewentualnie curry

Sos:
- musztarda
- ketchup
- przyprawa ziołowa włoska
- woda przegotowana lub mineralna
- zalewa z pomidorów suszonych

Przygotowanie:

1. Kurczaka myjemy, kroimy w drobne kawałki. Przyprawiamy do smaku przyprawami, a następnie odstawiamy na jakieś 30 minut (może być dłużej). Następnie makaron gotujemy we wrzącej wcześniej osolonej wodzie. Gdy makaron się ugotuje odcedzamy makaron i przekładamy do durszlaka. Kolejno kurczaka smażymy na niewielkiej ilości oliwy. W międzyczasie ziarna słonecznika prażymy na niewielkiej ilości oliwy na rozgrzanej patelni, aż do momentu, gdy słonecznik będzie brązowy. Pomidory wyjmujemy z zalewy i odcedzamy z nadmiaru oleju oraz kroimy w paseczki.

2. Wszystkie składniki mieszamy w jednej dużej szklanej salaterce.

3. Przygotowujemy sos: ok. 4 łyżeczki musztardy łączymy z 2 łyżeczkami ketchupu, 2 łyżeczkami wody oraz 2 łyżeczkami zalewy z suszonych pomidorów i przyprawą włoską . Wszystko dokładnie mieszamy. Przygotowanym sosem polewamy naszą sałatkę. 

Życzę smacznego! :)


Piszcie do mnie, czy wypróbowaliście mój przepis oraz podajcie własne propozycje. Zapraszam do mnie:)
email: wichrowisko@gmail.com

Pozdrawiam serdecznie,
Maleńka:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz